Bezpečnost transakci je jednou z hlavních otázek, jaké vznikají když je řeč o velkoobchodě, vývozů a dovozů zboží. Očekávaní kupujících se ve většině případů podobá těm známým z B2C trhu – objednávka online, platba a čekání na zboží. Jakmile něco není v pořádku – nestarám se, poněvadž transakce jsou pojištěné platebními operátory
Je ale třeba mít na vědomi, že velkoobchod je jiný. Průměrná hodnota transakci několika násobě přesahuje maloobchodní trh. Navíc, v sektoru B2B neplatí stejné zákony ochrany spotřebitelů, protože...spotřebitelé se neúčastní. Principem velkoobchodu není přece nákup pro vlastní potřeby, ale za účelem dalšího prodeje.
Jak tedy dbát na bezpečnost u transakci?
Objednávaní vzorků
Pří nákupech od výrobce a distributora, převážně existuje možnost koupit si vzorky zboží. Není to velká investice, a pomůže ve vstupním ohodnocení kvality výrobku, a jeho potenciálu v dalším prodeji. Skutečně stoji za to se zeptat na tu možnost, zvláštně když máte v úmyslu nákup velkého množství.
Vlastní odběr a prohlídka zboží
Velka část velkoobchodů B2B nadále probíhá tváří v tvař – vyplývá to hlavně ze zmíněných výše rozdílů ve srovnání z maloobchodem. Prohlídka výrobků ve skladě nebo vzorkovně prodejce dovolí se čásko vyhnout nedorozuměním a pochybnostem ohledně stavu a kvality zboží.
Akreditivy
Je to řešení doporučeno přede vším u zahraničního obchodu, dovozu. Transakce je zabezpečená přes banku-věřitele, která se stává smluvní stranou obchodu. Obvykle je to na základě stranami připravené smlouvy, která jasně určuje závazky kupujícího a prodávajícího. Dovozce deponuje v bance prostředky, a vývozce obdrží je pouze tehdy, když splní podmínky stanovené ve smlouvě. Tímto, akreditivy jistí obě strany transakce – dovozce pro případ problému ze zbožím a jeho dodávkou, a vývozce pro případ insolventního kupujícího.
Výše zmíněné způsoby pomohou výrazně zvýšit bezpečnost pro dovoz a vývoz a velkoobchodní prodej. Pří nejbližší transakci proto stojí za to oslovit prodávajícího, který z způsob spolupráce nabízí, a použit ho v praxi.
Autor:
Merkandi