Jednou s nejdůležitějších známek velkoobchodu je závislost cen na objednaném množství. Obecně každé cena může být dohodou, jestliže se kupující zaváže k velkým odběrům. Samozřejmě není výjimkou, když se vyjednávaní tyká opačné situace – tedy minimální objednávky.
Tyto zmíněné situace – i když rozdílné – mohou být vyřešené tím stejným, jednoduchým způsobem. Jak?
Pro každou nabídku stoji za to připravit rámy cenové, v závislostí na jednotlivých odběrech.
Významné je aby minimální objednávka byla skutečně nejmenším možných k realizaci množstvím.
Samozřejmě, může nastat situace, kdy kupující i přes to Vás bude kontaktovat s otázkou zda si může objednat menší než minimální množství, ale to není v tuto chvíli tolik důležité. Mnohem podstatnější je, aby uvedené číslo neodradilo potencionální kupující. Příklad: Nastavil jsem minimální objednávku na 100 kusů, ale skutečně prodám 10 – rozdíl je velký, protože šance na získaní zájemců o koupí toho minima bude mnohem miň. Když nastavím minimum rovnou na 10 kusů, přilákám kupující k moji nabídce a pří tom vůbec neodradím větší kupující.
Rámy cenové nesmí být velké.
Mnoho kupujících se rozhodne pro objednávku pár kusů navíc jen , aby získat lepší cenu. Díky tomu rychleji prodáte zboží. Příklad: stejná cena pro 10 až 1000 kusů není motivaci pro navěšení objednávky. Místo toho cena za každých 100 kusů ano: 10-99, 100-199, 200-299 atd. Rozdíly v cenách nemusí být velké na první pohled – důležité aby byly viditelné v celkovém souhrnu.
Na Merkandi velmi jednoduše nastavíte cenové rámy u všech nabídek. Stačí, že v poli „Možností ceny“ ve formuláři nabídky zaškrtnete „Cena závisle na množství“. Pak stačí jen zadat rozpětí (množství od a množství do) a ceny, aby každý kupující mohl vidět tyto informace ve Vaší nabídce.
Autor:
Merkandi