FLASH SALEFLASH SALE
-20%
REGISTRACE a OBNOVENÍ na 1 rok
akce nelze kombinovat
15 Počet zbývajících slev

Nejlepší stockové nabídky akcií ze 150 zemí

Více než 100 000 spokojených uživatelů

Nabídky levnější až 90% výchozí ceny

Přímý kontakt na prodejce a velkoobchody

Reklamace mezinárodní zboží. Jak na to?

Reklamace mezinárodní zboží. Jak na to?

Provozování vlastního podnikání přináší zisk ale občas také komplikace, které jsou mnohem obtížnější, pokud je podnikání založeno na zahraničním obchodu a naše znalosti práva jsou téměř žádné. Reklamace kvality zboží dodávaného v rámci mezinárodního obchodu je jedním z častějších případů - zahrnuje několik důležitých kroků, které je třeba učinit, aby reklamace mohla být provedena.

Úmluva Organizace spojených národů

Nejdůležitějším a základním zdrojem nárokovaní na reklamací jsou práva upravující vztahy stran mezinárodní kupní smlouvy, kterou je Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží z Vídně 11. dubna 1980. Chceme-li použít předpisy výše uvedené Úmluvy, musíme si být jisti, že strany, které dohodu podepsaly, mají svá sídla v zemích, které Úmluvu přijaly. Stejně jako ve spotřebitelském právu má kupující právo na reklamaci zboží, pokud se zboží neshoduje se smlouvu. Toto nařízení se vztahuje k situacím, kdy prodávající nedodal kupujícímu zboží, množství nebo kvalita zboží se neshoduje s předmětem zakázky, zboží bylo nedostatečně zabezpečené pro přepravu nebo dodáno v jiném balení, než je uvedeno ve smlouvě.

Neshoda zboží s uzavřenou smlouvou

V případě, že zboží není v souladu se smlouvou podepsanou stranami, je kupující povinen o tom neprodleně informovat prodávajícího a také by se měl rozhodnout pro prostředky právní ochrany (předpisy uvedené v článcích 46-52 výše uvedené Úmluvy).
Dodání náhradního zboží - jedním z práv kupujícího je možnost požádat o dodání náhradního zboží - tento úkon lze uplatnit pouze v případě, že zboží neshodné se smlouvou podstatné tuto smlouvu narušuje.
Snížení částky - další variantou je možnost požadovat snížení částky úměrně k hodnotě dodaného zboží za zakoupené výrobky, které nebyly v souladu se smlouvou.
Žádost opravy - za zmínku stojí také skutečnost, že právem kupujícího je rovněž požadavek na opravu, tj. Odstranění vad jakosti na zakoupeném zboží.
Odstoupení od smlouvy - zřejmým a nejznámějším právem je možnost odstoupit od smlouvy v případě nedodržení kvality zboží se smlouvou uzavřenou mezi stranami. Je důležité zdůraznit, že odstoupení se týká té části smlouvy, která je neslučitelná - úplné odstoupení od smlouvy lze uplatnit jen, pokud by její nedodržení by znamenalo závažné porušení smluvních podmínek.

Autor:
Merkandi - Velkoobchodní Platforma B2B

Merkandi - Velkoobchodní Platforma B2B

Merkandi je mezinárodní velkoobchodní platforma nabízející zboží z pravidelného prodeje a také zboží z konkurzních řízení, zlikvidovaných prodejen, nadnormativních skladových a výrobních zásob, vrátek od zákazníků, atd.

Předchozí záznam Další záznam
NEWSLETTER zdarma

Každý den informace o nových výrobcích a novinkách v servise Merkandi.