Nejlepší stockové nabídky akcií ze 150 zemí

Více než 75 tisíc spokojených uživatel

Nabídky levnější až 90% výchozí ceny

Přímý kontakt na prodejce a velkoobchody

Nápověda a tipy

Populární témata

Merkandi je mezinárodní velkoobchodní platforma, která sdružuje velkoobchodníky, distributory, dovozce a vývozce, působící v oblastí nákupu a prodeje zboží z koncových výrobních sérii, nadměrných skladových zásob či nadvýroby, vrátek od zákazníků, vrátek z leasingů, exekučních dražeb a likvidací firem, atp. Naše platforma působící na největších evropských trzích, dostupna v několika jazykových verzích, umožňuje rychle oslovení dodavatelů kvalitních výrobků za nižší ceny a zároveň odběratelů zajímajících se navazováním stálé spoluprací o rozsahu dodávek palet nebo kontejnerů ze zbožím.

Jakožto platforma B2B zpřístupňujeme naším uživatelům pokročilý informatický systém, který umožňuje pohodlnou a rychlou výměnu obchodních informaci  a také optimalizaci nákupních a prodejních procesů. Jakým způsobem?  Zpřístupňujeme nástroj, díky kterému navazování obchodních kontaktů v Evropě a na světě je snadnější. Na Merkandi uživatele mají přístup ke katalogům se širokým sortimentem výrobků a dodavatelů, k tomu mají k dispozicí pokročile  vyhledávání. Velkobchody a distributoři, kterým záleží na tom, aby rychle prodat své výrobky, zveřejňují na platformě  Merkandi inzeráty a uživatele mající zájem o koupí zboží pro zjištění více informaci kontaktuji přímo inzerenta.

Naše platforma Merkandi je určena přede vším pro velkoobchodníky, výrobce, obchodní prostředníky, firmy zabývající se dovozem a/nebo vývozem, ale také pro majitele obchodů, e-shopů, podomní prodejce čí prodávající na tržištích. Merkandi je populární mezí dražiteli a také velkými obchodními řetězce.

 

Merkandi - velkoobchodní platforma tvoří mezinárodní trh, na kterým se setkávají obchodnicí z celého světa, specializující se v prodeji zboží ze zbytkových sérii, nadvýroby, exekučních dražeb, likvidací obchodů a výrobních závodů atd. Platforma  zpřístupňuje  všem návštěvníkům plný vhled  do publikovaných zde velkoobchodních nabídek, popisů výrobků, fotek a také seznamů výrobků, přidaných prodávajícímí velkoobchodníky. Kontaktní údaje prodávajících jsou dostupné jenom pro registrované a přihlášené uživatele Merkandi.

Zájemci o pravidelné zasílaní nabídek mají možnost se přihlásit k odběru bezplatného newsletter.

Pro získáni možnosti navazovat kontakty z prodejci nebo zájemci stačí se zaregistrovat na Merkandi. V založe Registrace jsou na výběr druhy účtů:

  • účet Standard
  • účet PREMIUM

Po registraci vybraného účtu a uhradě ročního předplatného, uživatel obdrží objednaný balík služeb dostupný ve zvolené variantně.

Držitele účtu Standard mají přístup k databázi velkoobchodů a můžou kontaktovat přímo prodejce, kteří vystavuji své nabídky spolu z kontaktními údaji (telefon čí e-mail). Díky tomu se může kupující obrátit na prodejce s dotazy ohledně nabídky, případného prověření zboží a podrobností zakázky.

Držitele účtu PREMIUM, kteří po úspěšném prověření obdrželi status prodávajícího na Merkandi, mají zároveň přístup k databázi velkoobchodníků vkládajících své nabídky na  Merkandi, jak také sami mají k dispozici účet prodávajícího, na který můžou vkládat libovolný počet nabídek na zboží z nadvýroby, likvidací, exekučních dražeb. Vedle nabídek je zobrazovaný podrobný popis velkoobchodníka, který umožňuje zájemcům přímý kontakt pro uzavření obchodu.

Všichni uživatele naší platformy můžou se spolehnout na pomoc naších pracovníků – kontakt s námi je možný několika jazycích, jsme k dispozici na mailu a telefonu 5 dnů v týdnu.

Najít zajímavé zboží za dobrou cenu je často dost obtížné. Zvláště kdy je na výběr několik tisíc nabídek. Aby to usnadnit vytvořili jsme pokročilé hledaní.

Na stránce  Merkandi, v horní častí, se nachází funkce vyhledávaní. Složi k hledání výrobku v naším servisu. Stačí zadat hledanou frázi a kliknout na “lupu” nebo potvrdit klávesou ENTER. Po tom kroku výsledky Vašeho hledání se zobrazí na podstránce pokročilého hledání, kde je možnost zadat filtr hledaní podle různých kriterii.

Pokročile hledání obsahuje následující možností:

- hledání podle států, ve kterém se nachází zboží;

- hledání podle obchodní oblastí (kategorií) ;

- hledání podle skupiny zboží (více informaci na téma skupin zboží najdete na podstránce https://merkandi.cz/info/co-to-jest-retour/9);

- hledání podle frází, používá předmět, popis a klíčová slova z nabídky;>

Nezapomeňte, že čím více parametrů bude určeno tím přesnější bude výsledek vyhledávaní. Přesnost a preciznost je spojená z menším počtem zobrazených nabídek. Pravě proto je důležité si rozmyslet zadaní filtrů při pokročilém vyhledávání.

Příklad:

Chcete vyhledat energeticky nápoj značky  Red Bull.>

Když zadáte jen "Red Bull" zobrazí se všechny nabídky, které obsahuji hledanou frází (buďto v předmětu, obsahu a/nebo klíčových slovech).

Pokud ovšem chcete zúžit výběr nabídek na konkretní zemí např. Polska, pak musíte vybrat stát z menu po levé straně.

Pokročilé hledání je důležitým faktorem  Merkandi, která umožňuje přesně a snadno najít nabídky. Aby ještě vylepšit hledání nejzajímavějších nabídek doporučujeme seznámit se funkci přidávání velkoobchodníků do oblíbeních a sledování nabídek.

Všechny způsoby platby dostupné na Merkandi jsou vyjmenovaný v posledním kroku registrace účtu. Hned po vyplnění formuláře a kliknutí na"Registrovat" budete odkázání na stránku z platbami, kde najdete 3 položky:>

* Paypal - díky tomu systému můžete provést rychlou platbu kartou anebo zaplatit přímo ze svého účtu na Paypal>

* Platba online, čili systém Převod 24, který také umožňuje rychlou platbu. Pro tuto možnost budete přesměrování na stránku kde vyberete svoji banku nebo platbu kartou.>

* Bankovní převod - kromě údajů k převodu se objeví také složenka k vytištění.>

 Ve chvíli registraci obdržíte mailem potvrzení  registraci, ve kterým bude odkaz na platbu a také faktura pro-forma ke stažení. Díky tomu můžete se kdykoliv vrátit zpět na způsoby platby.>

Proslulou nabídkou Merkandi je možnost koupí účtu PREMIUM. Výhod toho účtu mohou využívat zároveň prodávající jak i kupující.>

Pokud si takový účet zakládá např. Velkoobchodník,aby mít možnost vkládat své nabídky, nejprv musí bezpodmínečně projít procesem prověření. Je to jeden z nejdůležitějších kroků, během kterého dochází k prověření  údajů a věrohodností konkretní firmy, která chce aktivně využívat našeho servisu. Velkoobchodník obdrží možnost vkládat své nabídky na Merkandi, jen případě, že výsledek prověření dopadne pozitivně.>>

Samotny proces prověření většinou trvá několik hodin.>

Ve výsledku pozitivního prověření, dostane prodejce možnost prezentovat svoji firmu a také nabízet svoje výrobky. Zároveň je třeba zdůraznit, že úplný profil firmy je viditelný jen pro zaregistrované uživatele, přímo u každé vložené nabídky. Kromě toho už ve větším rozsahu, v oddělené záložce „Velkoobchody” se nachází popis dáne firmy.>

 

  1. Hned první hmatatelnou výhodou je samotný fakt, že výsledek prověření firmy je pozitivní, což je pro potencionální odběratele důkaz toho, že jednají se skutečnou firmou.>
  2. Následně, zcela výjimečná, je možnost vkládaní neomezeného počtu nabídek. Velkoobchodník nemusí vůbec hlídat, počítat či jakýmkoliv jiným způsobem kontrolovat nějaká omezení. Prodejce z PREMIUM účtem se netykají žádná omezení tohoto typu.>
  3. Možnost vkládaní neomezeného počtu nabídek pláti pro všechny jazykové verze, dostupné na naších stránkách. To znamená, že uživatel PREMIUM, prodávající na Merkandi, klidně může zveřejňovat nabídky ve své jazykové verzí, resp. V verzí, ve které se registroval jak i v ostatních jazykových verzích, bez žádných dalších poplatků! Jediné omezení, které ovšem slouží k optimalizaci naší platformy, je dodržování pravidel zveřejnění nabídky v jazyku odpovídajícím jazykové verzí, to znamená, že podmínkou pro vložení nabídky na italskou verzí je přeložení obsahu do italštiny, atd.>
  4. Nabídky zveřejňovaný našimi PREMIUM prodejci jsou propagovaný v různých servisech a jejich nalezitelnost v Google je optimalizovaná, díky čemu stoupa zájem o zboží tohoto velkoobchodníka co ve výsledku generuje větší prodej.>
  5. Z druhé stránky uživatele PREMIUM, kteří patří do skupiny kupujících, mají zpřístupněny širší informace o velkoobchodnících z Merkandi, mají také možnost reagovat a sumarizovat výsledky spolupráce ve formě komentáře. Teto komentáře jsou pak zveřejňované na stránce prodejce.>
  6. Navíc takové komentáře jsou viditelné jen pro uživatele PREMIUM a jen oni můžou je také vkládat.>
  7. Komentáře ostatních obchodníků, kupujících, jsou výborným zdrojem informaci z první ruky majícím skutečny odraz průběhu spolupráce a všech okolností. Uživatel PREMIUM má díky teto zpětné vazbě ulehčenou volbu obchodníka, se kterým bude chtít navázat spolupráci.>

     Majitel účtu Standard na platformě Merkandi získává možnost využívat náš servis po dobu 12 měsíců. Během platností předplatného má uživatel přístup ke všem kontaktním údajům velkoobchodů, kteří nabízí své výrobky na naších stránkách. Přesněji řečeno mají náhled do úplných kontaktních údajů včetně jazyka kontaktní osoby. Pokud velkoobchod má svoji webovou stránku, může ji vložit na svůj profil, a ta informace také bude viditelná pro majitele Standard účtu. >

      Je třeba zmínit, že i když se databáze velkoobchodníků neustále zvětšuje to nejsou s tím spojené žádné další poplatky za aktualizaci nových kontaktů. Jednorázová platba ve formě ročního předplatného, umožňuje přístup jak ke stávajícím velkoobchodům, tak i k nově přidaným kontaktům. Samozřejmě, po celou dobu platností účtu Standard, registrovány uživatel se může spoléhat na podporu se strany našeho Zákaznického servisu platformy Merkandi.>>

Naše platforma Merkandi nabízí dva druhy účtů: STANDARD i PREMIUM. Funke odpovídající účtům jsou spojené z činností naších uživatel:

Účet Standard
Tento účet byl navržen pro velký počet zákazníků, kteří prostřednictvím našeho servisu používají rychlý a pohodlný přístup k seriozním a prověřeným velkoobchodníkům z cele Evropy, nabízejícím značkové výrobky z nadměrných zásob, likvidaci, sezonních výprodejů, dražeb, atd. Každý uživatel účtu Standard má plny přístup k naší databázi, ve které se nachází kontaktní údaje prodejců nabízejících své zboží na Merkandi. Kontakty prezentované na profilu prodávajícího - sídlo firmy, adresa skladu, telefonní čísla na mobil a pevnou linku, mailové adresy a webové stránky velkoobchodů. Kupující může kontaktovat velkoobchodníka ohledně nabídek vložených na platformě a tímto může představit svoji poptávku a zájem o navázaní spolupráci.

Účet PREMIUM
Tento druh účtu je směrovaný pro uživatele, kteří mají zájem o nakupovaní zboží, čilí získávaní nových dodavatelů ale i pro uživatele hledající nové odběratele zboží z nadvýroby, likvidací čí exekučních konkurzů. Účet PREMIUM zajišťuje přístup k databázi kontaktů na prodejce z platformy Merkandi, plus další informace ke kterým majitele účtů Standard nemají přístup.
Další informace obsahuji:
- Černou listinu - na teto listině jsou nespolehliví prodejci, kteří se dopustili podvodu ale přes to jsou stále aktivní v internetovým prodeji, často také působící pod novým jménem spolčeností;
- Systém komentářů – tento systém pomáhá uživatelům účtu PREMIUM vystavovat recenze prodejcům na platformě Merkandi, hodnotit spolehlivost a schopnost.

Další a zároveň velmi důležitou funkci PREMIUM účtu je možnost prodeje, která je spuštěna všem uživatelům tohoto druhu účtu po pozitivním prověření dokladů firmy. Uživatel má k dispozici pohodlný uživatelsky panel, na který může vkládat neomezeny počet nabídek spolu z přiloženými fotkami a soubory, a také profesionální showroom prodejce, ve kterým jsou obsažené podrobné informace o firmě.>

Všichni zaregistrovaní uživatele platformy Merkandi se mohou spolehnout na profesionální podporu a pomoc ze strany pracovníků našeho Zákaznického servisu. Každý dotaz tykající se platformy, technické otázky čí jiné problematické věci, se kterými si naší zákazníci dělají starostí, je možno signalizovat na těchto komunikačních kanálech:

  • telefonický>
  • přes Skype>
  • přes e-mail>
  • Chat.

Samozřejmě zázemí Zákaznického servisu je připravené v rámci každé jazykové verze naších stránek. Naši specialisté jsou Vám k dispozici od pondělí do pátku od 7:30 do 15:30 (CET).

Naší snahou je aby odpovídat na maile v nejkratší možné době. Dotazy zaslané po pracovní době nebo v dni volné většinou odpovídáme v první následující pracovní den.

Jen prosíme aby mít na pamětí, že my jsme přece také lidé a občas vybíráme dovolenou. V takových případech obdržíte automatickou odpověď, ve které najdete kdy zodpovědný za danou jazykovou verzí pracovník bude opět k dispozicí. Můžete nás také kontaktovat v jiném jazyku.

V rámci možnosti se také snažíme kontaktovat zákazníky, kterým se podařilo k nám dovolat.

Po každé, když se vyskytují jakékoliv výpadky či odstávky ve fungováni servisu, taková informace včetně důvodu a doby trvání, je z předstihem vložena na podstránce Kontakt, pro každou jazykovou verzí.

Každý uživatel STANDARD má možnost přejít na verzí PREMIUM kdykoliv po dobu trvání předplatného.

 

Postup provedení změny na vyšší typ účtu (ze STANDARD na PREMIUM):

 1. pro změnu na vyšší typ účtu je třeba mít účet Standard;

 2. pak je třeba se k účtu přihlásit;

 3. na hlavní stránce panelu uživatele klikněte na možnost  “Změnit typ účtu”;

 4. objeví se podrobností zakázky, které je třeba potvrdit;

 5. po potvrzení, budete odkázaní na podstránku plateb;>

 6. po provedení a zaúčtovaní platby, typ účtu bude změněny na PREMIUM

V případě problémů z provedením platby kontaktujte náš zákaznicky servis, dostupny v záložce Kontakt.

Každý uživatel za zakoupení předplatného na platformě Merkandi obdrží fakturu. Je ovšem důležité, že originální doklad bude aktivovan po zaúčtovaní platby. Pokud účet byl aktivován na základě zaslaného potvrzení platby, originální faktura může byt vystavena až po 1 - 2 dnech.

Faktury vystavujeme ve formě elektronické. Pokud ovšem potřebujete fakturu v vytištěné podobě, kontaktuje zákaznicky servis a my Vám zašleme fakturu na uvedenou Vámi adresu.>

Speciální zóna je místem vyhrazeným pro nejaktivnější uživatele, kteří očekávávají ještě víc a hledají jen nejlepší nabídky. Uživatelé zde najdou speciálně vytříděné nabídky, které nemohou být zpřístupněny veřejnosti z následujících důvodů:

  • smlouva s výrobcem zakazuje zpřístupnění nabídek pro širokou veřejnost;
  • jedná se o zboží s omezení prodeje v některých zemích;
  • cena zboží nesmí být zpřístupněná pro širokou veřejnost;
  • výrobek je značkový, ale jeho další distribuce podléhá omezením.

Výše uvedené omezení jsou nejčastěji ukládány samotnými značkami, výrobci nebo distributory, proto výrobky, které podléhají nějakým omezením prodeje, nemohou být nabízeny na veřejných prodejních kanálech. V Merkandi jsme si vědomi teto zvláštností velkoobchodního trhu, a proto jsme se rozhodli jít naproti potřebám uživatelů a vytvořili jsme uzavřenou speciální zónu.

Kupující, kteří mají zájem o nabídky tohoto typu, mohou zakoupit přístup ke speciální zóně ze svého panelu uživatele. Po zakoupení přístupu může uživatel zobrazit speciální nabídky z hlavní stránky a také z jednotlivých kategorií. Přístup ke speciální zóně je platný po dobu 12 měsíců ode dne nákupu a je přísně spjat s platností účtu.

Prodejci, kteří vlastní zboží, již splňuje alespoň jednu z výše uvedených podmínek, mohou své nabídky zveřejnit ve Speciální zóně zaškrtnutím políčka "Nabídka viditelná výhradně pro držitelé přístupu k uzavřené zóně." ve formuláři nabídky. Taková nabídka bude zobrazena pouze uživatelům, kteří si zakoupili přístup ke Speciální zóně. Přidávání nabídek do speciální zóny nevyžaduje přístup k teto zoně, s tím, že se nabídky zobrazí pouze členům Speciální zóny.

Speciální zóna je inovativní funkčnost platformy Merkandi jak pro kupující, tak pro prodejce. Kupující mají přístup k jedinečným nabídkám, které nejsou zveřejňovány na jiných webových stránkách čí portálech, a prodejci mají možnost prezentovat zboží, na které se vztahují omezení prodeje, a pro které hledají odběratele.

Speciální zóna je proto dokonalým doplněním databázi nabídek zboží, které vzhledem k omezením prodeje nelze prezentovat na všeobecně dostupných stránkách velkoobchodní platformy.

Komentáře na platformě vystavuji  prodejcům kupující. V závislosti na typu a počtu, komentáře mohou budit důvěru ve Vaše podnikání a zvýšit prodej nebo naopak odradit potenciální zákazníky. Jak systém komentářů Merkandi funguje? Níže naleznete praktické tipy.

Jak funguji komentáře na Merkandi?

Každý kupující má právo vystavit jeden komentář k jedné dokončené transakci. Komentář může být  - pozitivní, neutrální nebo negativní. V případě prvních dvou je zveřejnění okamžité a velkoobchodník obdrží oznámení o novém komentáři zveřejněném na jeho profilu. V případě negativního – komentář jde přes nás tým. Pokud je správně formulován, přesune se do fronty očekávajících k publikací a prodejci bude zasláno systémové oznámení. Každý velkoobchodník má od té doby 7 dní na to, aby měl šanci vyřešit záležitost s kupujícím nebo nám oznámit, že transakce neproběhla. Pokud během této doby kupující nahlásí storno komentáře nebo nebudeme schopni získat důkazy o transakci po nahlášení její absence velkoobchodníkem - odstraníme komentář a informujeme obě strany. V opačném případě bude zveřejněn po 7 dnech a velkoobchodník obdrží oznámení.

 
Druhým elementem systému komentářů je hodnocení prodejce ze 4 kategorií:
- shoda výrobku s popisem
- kontakt s prodejcem
- dodací lhůta
- náklady na dopravu
Každá z těchto kategorií může být hodnocena od 1 do 5 hvězdiček. Průměr všech hodnocení se pak zobrazí v profilu prodávajícího.
 

Mohu ze svého profilu odstranit negativní komentář?
Každý komentář může být odstraněn, pokud nám kupující nahlásí, že spor byl pozitivně uzavřen a   kupující s prodejcem se shodli na řešení. V odůvodněných případech odstraníme komentář, když se ukáže, že k transakci nedošlo. V ostatních případech se neúčastníme sporů již jsou předmětem komentářů. Každý kupující má možnost zanechat negativní komentář a velkoobchodník, kromě opodstatněných výjimek, nemá právo požadovat o odstranění  komentáře.

Dobré jméno v podnikání a vyhýbání se negativním komentářům
Negativní komentáře mají nepochybně negativní dopad na prodej a důvěru zákazníků. Doporučujeme proto každému velkoobchodníkovi získávat pozitivní komentáře od prvního dne. Existuje několik důvodů proč stoji za to se snažit:
- pozitivní komentáře zvyšují důvěryhodnost prodejce
- i když obdržíte negativní komentář, pozitivní komentáře snižují jeho sílu a umožňují Vám udržet si dobrou pověst na vysoké úrovni
- velké množství pozitivních komentářů generuje vyšší tržby


Jak povzbudit kupující, aby zanechávali komentáře?
Obvykle není třeba nikoho povzbuzovat, aby zveřejňoval negativní komentář, zatímco v případě pozitivních zkušeností často kupující není ochoten se podělit o svůj názor. Doporučujeme proto několik tipů pro získávání pozitivních názorů:
- sleva pří další objednávce / objednávkách 
- pozornost ve formě dárku přidaného do objednávky
- nabídka kvalitnějšího zboží jako náhrada za už vystavený negativní komentář.

Co dělat, když kupující zveřejnil nespravedlivý komentář?
Pokud je komentář z nějakého důvodu nespravedlivý a nepravdivý, má každý prodávající příležitost odpovědět na něj. V takové situaci se také objeví odpověď pod komentářem, který umožní potenciálním kupujícím poznát názor obou stran na transakci a dá příležitost se bránit proti nepoctivým kupujícím. Je ještě jedna důležitá věc, která stojí za zmínku. Merkandi je platforma založená v mnoha různých zemích a v mnoha jazycích. Pokud obdržíte komentář, bez ohledu na jazyk jeho zveřejnění, naši odborníci jej přeloží do všech ostatních dostupných jazyků. Tímto způsobem jestliže získáté pozitivní  hodnocené, bude ono dostupné  ve všech verzích. Stejná situace je samozřejmě i u negativních a neutrálních komentářů. Doporučujeme všem, aby používali systém komentářů k odměňování velkoobchodníků za profesionálně prováděné transakce a aby varovali ostatní před nepoctivými dodavateli. Komentáře i hodnocení prodeje v případě dohody se zákazníkem vždy přinášejí pozitivní výsledky pro obě strany transakce.


Byl jsem podveden, mohu udělat něco jiného než napsat negativní komentář?
Díky tomu, že ověřujeme své prodejce, ověřujeme pravost zboží a umožňujeme uživatelům zveřejňovat komentáře, výrazně zvyšujeme bezpečnost transakcí na naší platformě. Existují však situace, kdy prodejci nedodržují smluvní podmínky z různých důvodů. V tomto případě je prvním krokem, který by měl kupující učinit, zveřejnění negativního komentáře v profilu prodávajícího - obvykle to stačí k úspěšnému dokončení transakce.

Pokud komentář nepřinesl očekávaný výsledek, měl by kupující záležitost nahlásit na místní policejní stanici. Stojí za to mít sadu dokumentů potvrzujících všechny fáze transakce. Další informace k tomuto tématu naleznete v naší příručce kde najdete tipy pro dobré obchodování.

Vzhledem k tomu, že nezprostředkováváme transakce mezi uživateli, a neučastníme se sporů, veškerá opatření z naší strany mohou být zahajený až po obdržení potvrzení o podání oznámení policii. O takové oznámení můžete požadat při hlášení událostí na policii.

 
Ano, i fyzické osoby si mohou na Merkandi založit účet aby nakupovat. Je třeba mít však na paměti, že malá část našich velkoobchodníků prodává zboží pouze firmám. Pokud budete mít zájem také o prodej, bude to možné pouze jako firma.

Merkandi nenabízí zkušební účty. Uživatel však může požádat o vrácení částky za registraci do 14 dnů. Pokud jste s naší službou nespokojeni, stačí nám jen napsat e-mail, zavolat nebo nás kontaktovat v chatu. Nic neriskujete!

Před zveřejněním svých nabídek se každý velkoobchodník musí podrobit procesu ověření. Cílem takového ověření je zvýšit Vaši bezpečnost během transakcí. Kromě toho také ověřujeme nabídky značkových produktů, abychom potvrdili pravost a původ takového zboží.

Svět směřuje k stále větší digitalizaci. Jak postupuje, objevuje se stále více hrozeb. Jednou z nejčastějších hrozeb je phishing.

Co je to phishing?
Je to pokus o vykradení dat vydáváním za jinou osobu, společnost nebo instituci. Zde je několik příkladů, jak podvody fungují:
 
  • Phishing přihlašovacích údajů prostřednictvím falešné webové stránky - zločinci si vytvoří identickou kopii webové stránky, ale na jiné internetové adrese. Poté odesílají maily, kde se vydávají za jiné zákazníky nebo společnost samotnou se žádostí o přihlášení / zobrazení konkrétní nabídky. V takových případech buďte ostražití. Nejjednodušší způsob, jak tomu zabránit, je při přihlášení se podívat na adresní řádek. Pokud se liší od merkandi.cz nebo jiné z domén merkandi, měli byste se zdržet přihlášení, navštívit web Merkandi a okamžitě ohlásit takovou situaci zákaznickému servisu. Za zmínku také stojí, že zločinci často používají různé typy triků, aby se doména podobala původní. Příklady: Merkondi.cz nebo merkandi.pl.nazevdomeny.com. V prvním případě vidíme v názvu překlep, který je snadno přehlédnut, zatímco ve druhém subdoména, která je identická s doménou, ale není Merkandi doménou.
  • Phishing e-mailem - zločinci odesílají poštu z domény podobající se té originální, požadují přihlašovací heslo, odeslání dokladů, atd. Zároveň se starají o podrobnosti - odesílají šablony zpráv, které skutečně využívá daný servis, často spolu s podpisem agentů zákaznického servisu. Před odpovědí na e-mail vyžadující citlivá data vždy zkontrolujte, kdo je odesílatelem - všichni naši agenti používají pouze adresy v doméně merkandi - jméno@merkandi.domena

Toto jsou jen dva příklady nejpopulárnějších útoků. Určitě jich je více a každá z nich může mít své vlastní odrůdy, které závisí pouze na kreativitě a mazanosti zločinců.

Vzhledem k vyvíjejícím se hrozbám jsme se rozhodli použít proaktivní řešení ve formě povinného dvoufázového přihlašování k účtu. Při pokusu o přihlášení budete po zadání přihlašovacího jména a hesla požádáni o aktivační kód, který bude zaslán na Vaši e-mailovou adresu. Tímto způsobem, i když ztratíte přihlašovací údaje, se zločince nebude moci přihlásit ke Vašemu účtu.

Potřebuji to? Na mém účtu na Merkandi není nic zajímavého

Mnoho lidí si mylně myslí, že zločinci nebudou mít o obsah Vašeho účtu zájem. To neplatí ze dvou důvodů:

  1. Pokud jste prodejce, může Váš účet obsahovat citlivá data, jako jsou údaje o zákaznících a transakcích. Tato data může zločince použít k vytvoření dalšího útoku nebo vydírání. Je třeba si uvědomit, že příslušná ustanovení GDPR také ukládají každému podnikateli povinnost údaje zabezpečit nejlepším možným způsobem.
  2. Váš účet lze použít ke koordinaci útoků na jiné lidi. Zločinec z Vašeho účtu může Vaším klientům zasílat zprávy Vaším zákazníků aby se vydávat za Vás. Tímto způsobem může například zveřejňovat nabídky a poté požádat zúčastněné strany, aby zaplatili za objednávku na účet, který poskytl. Přestože lidi tímto způsobem nepodvádíte přímo Vy, Vaše společnost ztrácí dobré jméno a může to i způsobit problémy se zákonem, protože dokud není záležitost objasněna, jste považován jako osoba, která vydírá peníze od zákazníků.
Moje údaje byly vykradený, co dělat?
Okamžitě nahlásit záležitost zákaznickému servisu Merkandi, změnit heslo k účtu na Merkandi a ujistit se, že nikdo nezměnil Vaši e-mailovou adresu v nastavení účtu. Pokud používáte to stejné heslo k přihlášení do Merkandi a také na jiných místech - změňte jej také na ostatních místech.
 
Důležitá poznámka
Dvoufázové přihlašování nechrání, je to dodatečné zabezpečení, které zvyšuje ochranu, ale nezaručuje 100% zabezpečení. Ztěžuje zhackování Vašeho účtu a přihlašovaní pomoci odcizených údajů, existují však i metody phishingu, při nichž je potvrzovací kód také podvodně zobrazen, takže byste měli i nadále kontrolovat na webech, na kterých se přihlašujete, možné podvody typu phishing.
 

Tým Merkandi neustále pracuje na zabezpečení dat a uživatelských účtů zavaděním nových funkcí.

Poskytování zákaznických služeb na vysoké úrovní patři mezí základní povinností obchodníka, který stojí o prodej svých výrobků a navázaní kvalitních obchodních vztahů. Jednou z nejčastějších chyb ve velkoobchodní oblastí je zanedbávání reakce na zprávy od kupujících / prodejců. Merkandi je mezinárodní platformou, na které klademe velký důraz na řádný kontakt a obchodní vztahy mezi uživateli. V zájmu zajištění vysoké úrovně služeb se mimo jiné staráme o ukazatele a statistiky odpovědi na zprávy. Pokud tedy mate ve svém uživatelském panelu nepřečtené a nezodpovězené zprávy, můžete od nás dostávat oznámení.

Proč to děláme?

  • Abychom Vás upozornili na nepřečtené zprávy - někdy se stane, že zprávy skončí v nevyžádané poště jako spam, a tímto jsou přehlédnuty. Staráme se o to, aby Vám žádná zpráva neunikla.
  • Abychom Vás poučili o dobrých obchodních praktikách - mnoho lidí si neuvědomuje, že nereagování na zprávy může mít negativní dopad na jejich podnikání. Snažíme se vysvětlit, proč je odpověď na zprávy tak důležitá.
  • Aby podpořit Váš prodej - pokud dnes neodpovíte, uživatel nemusí mít o Vaši nabídku zájem za týden. Chcete-li maximalizovat prodej, musíte každého obsloužit.
Proč je to důležité?
Představte si, že provozujete obchod. Váš obchod navštívil zákazník a položil otázku. V kolika případech jste narazili na situaci, kdy prodavač předstírá, že nevidí zákazníka? S takovou situací jsme se nesetkali, tak proč by se to mělo lišit v obchodovaní přes internet? Jak jsme již dřív zmínili, pokud zákazník dnes nedostane odpověď, pak příště nemusí napsat vůbec. Proto je lepší odpovědět alespoň „Nemám zájem“, „Ne, děkuji“ atd., než nic napsat. Taková krátká informace Vám zabere několik vteřin, ale neodradí zákazníka tak, jako absence odpovědi.
 
Můžeme požadovat odpověď?
Nemůžeme, protože naším cílem je informovat uživatele a zvýšit míru odezvy. Nemůžeme Vás však nutit, abyste odpověděli, ale vždy Vás budeme kontaktovat pro nezodpovězené zprávy. Pokud od Vás nedostaneme odpověď, vyzveme Vás, abyste nás kontaktovali. Pokud do dvou týdnů nedostaneme žádnou odpověď, vyhrazujeme si právo deaktivovat možnost prodejce ve Vašem účtu.
Hrozby v internetu jsou stále běžnější a podvody typu phishing jsou stálé rafinovanější. Můžete si však výrazně zvednout bezpečnost v síti pomocí několika základních opatření:
 
  • Merkandi nikdy nepožaduje heslo k uživatelskému účtu ani jiná hesla k poště e-mail čí jiným službám;
  • Vždy se ujistěte, že se přihlašujete do domény merkandi (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr) a že přihlašovací stránka je zabezpečena certifikátem;
  • Vždy zkontrolujte, že zpráva, kterou jste dostali, byla odeslána ze správné merkandi domény (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr atd.). Nikdy neposíláme zprávy z jiných adres;
  • V případě pochybností o pravosti přijaté zprávy kontaktujte neprodleně naši zákaznickou kancelář. Pokud je to možné, zašlete nám přijatou zprávu na kontakt@merkandi.cz k ověření.
  • Jestli jste se stali obětí phishingu, okamžitě to nahlaste našemu týmu.
 
Co je to phishing a jak  funguje?
Phishing je pokus o vykradení údajů, při kterém zločinec vydává za společnost nebo jinou osobu. V takových situacích odeslané zprávy obvykle obsahují informace o blokování účtu, deaktivaci některých funkcí, nezaplacení objednávky atd. a odkaz k provedení dané akce. Tento odkaz obvykle vede na stránku, která je identická s originálem, ale ve skutečnosti je to pouze její kopie na úplně jiné adrese. Tento web obvykle vyžaduje, abychom se přihlásili čím si ukládá naše přihlašovací údaje. Příklad takové stránky je níže:
 
 
Jak tomu zabránit?
Zkontrolujte doménu. Pokud se doména liší od domén merkandi (merkandi.pl, merkandi.com, merkandi.fr, merkandi.com, merkandi.cz atd.), Nepřihlašujte se!
Zkontrolujte, zda je připojení na webu šifrované - na levé straně adresy by měl být visací zámek s platným certifikátem. Pokud Váš prohlížeč informuje, že web není bezpečný - nepřihlašujte se!
 
 
Co dělat když už jste poskytli přihlašovací údaje na falešném webu?
 
  • Okamžitě informujte náš zákaznický servis s prosbou o pomoc. Zároveň doporučujeme provést následující akci:
  • Změňte heslo na svém účtu Merkandi.
  • Pokud jste stejné heslo použili na jiných portálech nebo na webových stránkách, doporučujeme jej také změnit.
  • Proveďte odhlášení ze všech ostatních webových relací na jiných zařízeních.

Pro zajištění co nejširšího dosahu nabídek a tímto zvýšení počtu potenciálních zákazníků jsou všechny nabídky zveřejněné na Merkandi automaticky přeloženy. Princip fungování je jednoduchý - při zveřejnění nabídky vyplní prodávající jazyk / jazyky které ovládá, zatímco u všech ostatních jazyků budou překlady doplněný automaticky do 24 hodin.

 

Odhlášení z automatických překladů

Tuto funkci jsme zavedli kvůli mnoha požadavkům a dotazům od naších uživatelů. Proto, pokud jste prodejcem na Merkandi a z jakéhokoli důvodu nechcete, aby vaše nabídky byly automaticky zveřejňovány v jiných jazycích, jednoduše kontaktujte naše oddělení zákaznických služeb a deaktivujte možnost automatického překladu nabídek. Pokud se však jedná pouze o jednu nabídku, stačí v seznamu nabídek vybrat možnost uprav a odstranit název, popis a klíčová slova v jazyku, který chcete zrušit. Po uložení změn bude automatický překlad odstraněn.

 

Výhody automatických překladů nabídek

Postupem času se obchodování stává snadnějším. Obchod s jinými zeměmi, zejména v rámci Evropské unie, se stal velmi jednoduchým. Chceme takto podpořit jak kupující, kteří mají zájem o zboží bez ohledu na zemi původu, tak také prodávající, kteří hledají nové trhy pro prodej. Proto aby oslovit zákazníky a velkoobchody z celého světa vytvořili jsme funkci automatického překladu nabídek. Nabídky jsou přeloženy pomocí nástrojů, jako jsou Google Translate, Yandex a DeepL, aby zajistit jak nejlepší kvalitu a výsledky.

 

Potřebujete pomoct?

NEWSLETTER zdarma

Každý den informace o nových výrobcích a novinkách v servise Merkandi.

Přihlášením k odběru novinek newsletter souhlasíte se zpracováním osobních údajů pro marketingové účely.