FLASH SALEFLASH SALE
-20%
REGISTRACE a OBNOVENÍ na 1 rok
akce nelze kombinovat
23 Počet zbývajících slev

Nejlepší stockové nabídky akcií ze 150 zemí

Více než 100 000 spokojených uživatelů

Nabídky levnější až 90% výchozí ceny

Přímý kontakt na prodejce a velkoobchody

Zakládáme butik nebo obchod s oblečením - odkud odebírat zboží?

Zakládáme butik nebo obchod s oblečením - odkud odebírat zboží?

Mít vlastní podnikání je sen většiny lidí. Mnoho z nich si ale neuvědomuje jaka odpovědnost spočívá na majiteli. Tento článek má za účel pomoci shrnout základní znalostí o tom, co obnáší zahájení vlastního podnikání se zaměřením na prodejnu s oděvy čí obuvi.
 
Pro založení vlastní společnosti je nutno vykonat samozřejmě všechny nesmírně důležité právní a formální úkony na patřičných úřadech, které určují vznik požadované společnosti. Kromě toho je zapotřebí si obstarat prostor – otázka koupě či pronajmu prostoru by neměla být rychlým rozhodnutím, ale spíše promyšleným, protože toto místo by mělo zahrnovat nejen prodejnu ale i nějakou plochu pro skladování zboží se kterým panujete obchodovat.
 

Máme už místo pro uložení zboží? Tak kde tedy získat oblečení na prodej v butiku?

 
Jaké zboží koupit? Budoucí majitelé obchodů s oděvy a malých butiků jsou těmito otázkami zaplaveni. Odpověď je jednoduchá, ale není tak zřejmá pro každého. Existuje mnoho způsobů, jak získat plnohodnotné zboží z vybraného odvětví, ale my odkazujeme na ten nejlepší způsob.
 

Online a stacionární velkoobchody

Nejlepší cesta, jak získat sortiment oděvů, je navštívit stacionární velkoobchodníky nebo procházet webové stránky online velkoobchodů při hledání požadovaného zboží. Tato možnost už na samém začátku nám umožňuje získat velkoobchodní dodavatele zboží pro dlouhodobou spolupráci. Zde je nesmírně důležité nadefinovat cílovou skupinu, pro kterou budeme potřebovat zboží.
 

Oblečení ze zahraničí

Velmi žádané je oblečení ze zahraničí - západní i východní trhy se stále více otevírají a nabízejí příležitosti pro  odběr kvalitního a atraktivního sortimentu.
 
Čína - nejoblíbenějším trhem pro dovoz oblečení je samozřejmě Čína - oblečení a obuv dovážená odtud je lákavá, hlavně kvůli velmi nízkým cenám a velkým výběrem modelů a barev, což se promítá do rozšíření nabídky pro zákazníka. Pří takovém obchodování se často pomíjí důležitá otázka, stojí za to si pohlídat aby faktura za zboží obsahovala název oblečení, složení, čistou a hrubou hmotnost. Kromě toho musíte zaplatit clo ve výši 12% a 22% DPH.
 
Anglie - dalším populárním importérem je Anglie - Primark, Next, Atmosphere a mnoho dalších obchodních síti čí značek láká svou nabídkou. Absence celních poplatků v rámci Evropské unii toto řešení ještě nadále podporuje, ale celkové náklady na daný sortiment z GB se často ukazují jako nerentabilní, pokud se nejedná o typické second-hand, bazarové čí outlet prodejny.
 
Spojené státy - jsou také skvělým řešením, zejména pokud jde o prodej oblečení od těžko dostupných výrobců, jako jsou GAP, Banana Republic nebo American Eagle. Pokud chcete dovážet oblečení z USA, potřebujete příslušnou licenci, která potvrdí, že výrobce nebude tímto prodejem poškozen. Získat takovou licenci není snadná záležitost - alternativou je otevření outlet prodejny s oblečením z USA, ale i pro toto řešení potřebujeme také souhlas výrobce a ne každý se chce objevit na východním trhu. Kromě licence podléháme 2% clu a 23% DPH.
 
Indie - popularita asijské kultury a stylu v poslední době roste, což umožňuje vydělávat peníze na sortimentu asijských produktů. Dovoz oblečení z Indie je zajímavý, protože stejně jako čínský sortiment je i indické oblečení levné a výhodné pro dovoz. Navíc se jedná o velmi prodejné výrobky – fascinace originálními barvami a jedinečným designem přitahuje zákazníky, a to jak z hlediska oděvů, obuvi, tak i nábytku čí interiérového designu.
 
Evropská unie - dovoz oblečení ze zahraničí je jedním z nejlákavějších způsobů zásobování butiků a obchodů s oděvy v Česku. Vstup České republiky do Evropské unie vytvořil nové příležitosti pro podnikatele - dovoz oblečení a obuvi ze zemí EU nevyžaduje zvláštní povolení a co je nejdůležitější, nepodléhá clu. Blízkost evropských zemí o to víc podporuje snadné a rychlé zásobování obchodů a neomezený výběr zboží.
 
 
Rozsáhlý prodejní trh nabízený Čínou nebo Indií a lákavé ceny jednotlivých sortimentů jsou samozřejmě skutečnou konkurencí pro evropský trh, vše však záleží na podnikateli - odběry dováženého zboží, spolupráce a rozmanitost sortimentu budou mít konečný dopad na výběr dodavatele od kterého koupíme sortiment pro naší prodejnu.
 
Výše uvedené otázky vyžadují další objasnění - budeme sami spolupracovat se zahraničním dodavatelem nebo výrobcem, nebo to svěříme lidem, kteří se každodenně zabývají takovým druhem činnosti. Stojí za to prozkoumat svět byznysu a najít správné dovozce, kteří se postarají o import sortimentu z dané země - převezmou všechny povinnosti, které by nám byly uloženy: dokumentace, povolení, vhodná přeprava a prostě zařídí všechny nezbytné formality s tím spojené.

Autor:
Merkandi - Velkoobchodní Platforma B2B

Merkandi - Velkoobchodní Platforma B2B

Merkandi je mezinárodní velkoobchodní platforma nabízející zboží z pravidelného prodeje a také zboží z konkurzních řízení, zlikvidovaných prodejen, nadnormativních skladových a výrobních zásob, vrátek od zákazníků, atd.

Další záznam
NEWSLETTER zdarma

Každý den informace o nových výrobcích a novinkách v servise Merkandi.