Platforma č. 1 na trhu
Platforma
č. 1 na trhu

Nápověda a tipy

Populární témata

Merkandi je mezinárodní velkoobchodní platforma, která sdružuje velkoobchodníky, distributory, dovozce a vývozce, působící v oblastí nákupu a prodeje zboží z koncových výrobních sérii, nadměrných skladových zásob či nadvýroby, vrátek od zákazníků, vrátek z leasingů, exekučních dražeb a likvidací firem, atp. Naše platforma působící na největších evropských trzích, dostupna v několika jazykových verzích, umožňuje rychle oslovení dodavatelů kvalitních výrobků za nižší ceny a zároveň odběratelů zajímajících se navazováním stálé spoluprací o rozsahu dodávek palet nebo kontejnerů ze zbožím.

Jakožto platforma B2B zpřístupňujeme naším uživatelům pokročilý informatický systém, který umožňuje pohodlnou a rychlou výměnu obchodních informaci  a také optimalizaci nákupních a prodejních procesů. Jakým způsobem?  Zpřístupňujeme nástroj, díky kterému navazování obchodních kontaktů v Evropě a na světě je snadnější. Na Merkandi uživatele mají přístup ke katalogům se širokým sortimentem výrobků a dodavatelů, k tomu mají k dispozicí pokročile  vyhledávání. Velkobchody a distributoři, kterým záleží na tom, aby rychle prodat své výrobky, zveřejňují na platformě  Merkandi inzeráty a uživatele mající zájem o koupí zboží pro zjištění více informaci kontaktuji přímo inzerenta.

Naše platforma Merkandi je určena přede vším pro velkoobchodníky, výrobce, obchodní prostředníky, firmy zabývající se dovozem a/nebo vývozem, ale také pro majitele obchodů, e-shopů, podomní prodejce čí prodávající na tržištích. Merkandi je populární mezí dražiteli a také velkými obchodními řetězce.

 

Merkandi je mezinárodní velkoobchodní obchodní platforma, která sdružuje kupce a prodejce likvidačních akcií, zkrachovalých akcií, přebytečných akcií atd. z celého světa. Každý návštěvník má plný přístup k nabídkám na Merkandi, ale pro zobrazení kontaktních údajů velkoobchodníků se musí buď přihlásit ke svému uživatelskému účtu, nebo si vytvořit nový. Nabízíme také možnost připojit se k našemu dennímu zpravodaji, který obsahuje nejnovější nabídky. Přihlášení k odběru našeho newsletteru je bezplatné.

Chcete-li získat možnost kontaktovat velkoobchodníky, musíte si vytvořit účet u Merkandi. Můžete si vybrat mezi dvěma různými typy uživatelských účtů: STANDARD a PREMIUM. Obojí Vám samozřejmě umožní přístup ke kontaktním údajům prodejců a pro bližší informace o vlastnostech každého z nich stačí přejít do sekce REGISTRACE na našem webu.

Jakmile si vytvoříte účet a zaplatíte předplatné, váš uživatelský účet bude aktivován a zůstane aktivní po dobu jednoho roku.

STANDARDNÍ uživatelé mají přístup do databáze velkoobchodníků a mohou je přímo kontaktovat. Kromě databáze jsou u jejich nabídek uvedeny také kontaktní údaje velkoobchodníků, takže je uživatelé mohou kontaktovat při prohlížení nabídek uvedených na Merkandi.

Uživatelé PREMIUM mají kromě kontaktních údajů velkoobchodníků také přístup k názorům na velkoobchodníky a černé listině dodavatelů. Pro zahájení nabízení produktů v Merkandi je navíc nutný účet PREMIUM. Tato funkce je dostupná pouze pro společnosti, které projdou naším ověřovacím postupem. Po ověření může uživatel vypisovat nabídky a profil jeho společnosti je k dispozici ostatním uživatelům Merkandi.

V případě dalších dotazů se prosím neváhejte obrátit na náš tým zákaznických služeb.

Najít zajímavé zboží za dobrou cenu je často dost obtížné. Zvláště kdy je na výběr několik tisíc nabídek. Aby to usnadnit vytvořili jsme pokročilé hledaní.

Na stránce  Merkandi, v horní častí, se nachází funkce vyhledávaní. Složi k hledání výrobku v naším servisu. Stačí zadat hledanou frázi a kliknout na “lupu” nebo potvrdit klávesou ENTER. Po tom kroku výsledky Vašeho hledání se zobrazí na podstránce pokročilého hledání, kde je možnost zadat filtr hledaní podle různých kriterii.

Pokročile hledání obsahuje následující možností:

- hledání podle států, ve kterém se nachází zboží;

- hledání podle obchodní oblastí (kategorií) ;

- hledání podle skupiny zboží (více informaci na téma skupin zboží najdete na podstránce https://merkandi.cz/info/co-to-jest-retour/9);

- hledání podle frází, používá předmět, popis a klíčová slova z nabídky;>

Nezapomeňte, že čím více parametrů bude určeno tím přesnější bude výsledek vyhledávaní. Přesnost a preciznost je spojená z menším počtem zobrazených nabídek. Pravě proto je důležité si rozmyslet zadaní filtrů při pokročilém vyhledávání.

Příklad:

Chcete vyhledat energeticky nápoj značky  Red Bull.>

Když zadáte jen "Red Bull" zobrazí se všechny nabídky, které obsahuji hledanou frází (buďto v předmětu, obsahu a/nebo klíčových slovech).

Pokud ovšem chcete zúžit výběr nabídek na konkretní zemí např. Polska, pak musíte vybrat stát z menu po levé straně.

Pokročilé hledání je důležitým faktorem  Merkandi, která umožňuje přesně a snadno najít nabídky. Aby ještě vylepšit hledání nejzajímavějších nabídek doporučujeme seznámit se funkci přidávání velkoobchodníků do oblíbeních a sledování nabídek.

Všechny způsoby platby dostupné na Merkandi jsou vyjmenovaný v posledním kroku registrace účtu. Hned po vyplnění formuláře a kliknutí na"Registrovat" budete odkázání na stránku z platbami, kde najdete 3 položky:>

* Paypal - díky tomu systému můžete provést rychlou platbu kartou anebo zaplatit přímo ze svého účtu na Paypal>

* Platba online, čili systém Převod 24, který také umožňuje rychlou platbu. Pro tuto možnost budete přesměrování na stránku kde vyberete svoji banku nebo platbu kartou.>

* Bankovní převod - kromě údajů k převodu se objeví také složenka k vytištění.>

 Ve chvíli registraci obdržíte mailem potvrzení  registraci, ve kterým bude odkaz na platbu a také faktura pro-forma ke stažení. Díky tomu můžete se kdykoliv vrátit zpět na způsoby platby.>

PREMIUM účet je vlajkovou lodí obchodní platformy Merkandi. Funkce tohoto typu členství jsou velmi užitečné pro kupující i prodávající.

Nejdůležitější funkcí pro prodejce je samozřejmě možnost uvedení svých produktů na Merkandi. Aby byla tato možnost aktivována, musí nám osoba nejprve zaslat dokumenty své společnosti. Nejdůležitější pro každého potenciálního prodejce je zasílat nám nejaktuálnější dokumenty společnosti, protože jakmile je obdržíme, zahájíme proces ověřování. Je zřejmé, že pouze pozitivní výsledek ověření nám umožní aktivovat prodejní opce pro člena.

Ve většině případů proces ověření trvá několik hodin, ale někdy může trvat i 2–3 pracovní dny. Dokumenty, které potřebujeme, jsou v zásadě osvědčení o registraci k DPH/daňové registraci společnosti a doklad o registraci společnosti.

Na základě pozitivního ověření bude mít prodejce vytvořen profil své společnosti a bude moci začít uvádět nabídky na Merkandi. Pamatujte, že profil společnosti budou moci zobrazit pouze ostatní členové platformy. Krátká verze bude uvedena hned vedle nabídek a plná verze bude k dispozici v databázi velkoobchodníků (část „Velkoobchod“ na webu Merkandi).

1. Základní výhodou je skutečnost, že společnost je zařazena mezi ostatními námi ověřenými společnostmi.
2. Další je možnost vypsat 50 nabídek na prémiovém účtu
3. Každý prodejce je schopen vypsat nabídky ve všech jazykových mutacích Merkandi. Tato možnost je také bez jakýchkoliv dalších poplatků. Jedinou důležitou věcí na této funkci je skutečnost, že pokud chcete uvádět nabídku v jiné jazykové verzi Merkandi, musíte ji do tohoto jazyka přeložit, tj. pokud chcete uvádět svou nabídku v italské jazykové verzi, nejdřív to přeložit do italštiny.
4. Nabídky uvedené na Merkandi jsou propagovány na jiných webových stránkách. Kromě toho také propagujeme nabídky ve výsledcích vyhledávání Google. To výrazně zlepšuje míru odezvy a zvyšuje objem prodeje velkoobchodníka.
5. Členové PREMIUM mají také přístup do systému stanovisek. Jako kupující pak můžete udělat krátký souhrn transakce s určitým velkoobchodníkem a přečíst si názory ostatních uživatelů na velkoobchodníky.
6. Do systému stanovisek mají přístup pouze členové PREMIUM.
7. Názory jsou velmi důležitým zdrojem znalostí o velkoobchodech. Jsou uvedeny přímo ostatními kupujícími, kteří jsou členy Merkandi. Mohou být opravdu užitečné při konečném rozhodování o nákupu produktů od určitého velkoobchodníka a také upozorní na některé důležité informace o velkoobchodech.

     Majitel účtu Standard na platformě Merkandi získává možnost využívat náš servis po dobu 12 měsíců. Během platností předplatného má uživatel přístup ke všem kontaktním údajům velkoobchodů, kteří nabízí své výrobky na naších stránkách. Přesněji řečeno mají náhled do úplných kontaktních údajů včetně jazyka kontaktní osoby. Pokud velkoobchod má svoji webovou stránku, může ji vložit na svůj profil, a ta informace také bude viditelná pro majitele Standard účtu. >

      Je třeba zmínit, že i když se databáze velkoobchodníků neustále zvětšuje to nejsou s tím spojené žádné další poplatky za aktualizaci nových kontaktů. Jednorázová platba ve formě ročního předplatného, umožňuje přístup jak ke stávajícím velkoobchodům, tak i k nově přidaným kontaktům. Samozřejmě, po celou dobu platností účtu Standard, registrovány uživatel se může spoléhat na podporu se strany našeho Zákaznického servisu platformy Merkandi.>>

Velkoobchodní obchodní platforma Merkandi nabízí Yout dva základní typy uživatelských účtů: STANDARD a PREMIUM. Vlastnosti obou z nich jsou úzce spojeny s potřebami a požadavky uživatelů.

STANDARDNÍ účet

Tento účet byl vytvořen pro ty uživatele, kteří potřebují jednoduchý a pohodlný přístup k ověřeným evropským velkoobchodníkům s běžnými produkty a likvidačními sklady, koncovými sklady, zkrachovalými sklady a předzásobami. STANDARDNÍ uživatel má plný přístup do databáze velkoobchodů, kde najde kontaktní informace na velkoobchodníky z Merkandi. Všechny tyto kontaktní údaje lze nalézt v profilu velkoobchodníka a zahrnují adresu společnosti, adresu skladu, telefonní čísla a čísla mobilních telefonů, e-mailové adresy a adresu URL webových stránek velkoobchodu. Kupující tak může rychle komunikovat s velkoobchodníkem a ptát se ho na konkrétní nabídku, zaslat mu vlastní poptávku nebo jakýkoli jiný obchodní návrh.

PREMIUM účet
Tento typ účtu mohou používat jak kupující, tak prodejci velkoobchodních produktů, výprodejových zásob, přebytečných zásob a výprodejových zásob. Stejně jako účet STANDARD, i PREMIUM Vám umožní přístup do databáze velkoobchodů, která však zahrnuje i některé doplňující informace, které nejsou uživatelům STANDARD k dispozici.
Mezi tyto dodatečné informace patří:
- Blacklist velkoobchodníků - seznam nespolehlivých velkoobchodníků, kteří se dopustili podvodu nebo zneužití. Většina z nich stále aktivně hledá nové oběti na internetu pod změněnými názvy společností.
- Systém názorů - PREMIUM uživatelé mohou přidávat názory na velkoobchody a hodnotit obchody s nimi, včetně jejich spolehlivosti a úrovně profesionality.

Další velmi důležitou funkcí PREMIUM účtu je možnost výpisu nabídek na Merkandi. Možnosti prodeje jsou dostupné pro ty PREMIUM členy, kteří si u nás ověří své firmy. Po ověření může uživatel vypisovat nabídky pomocí intuitivní a snadno použitelné funkce „Přidat nabídku“. Pro každou z nabídek může uživatel také nahrát obrázky a soubory. Konečně je každému prodejci k dispozici profesionální showroom, kde si kupující mohou prohlédnout některé podrobné informace o jeho firmě, včetně kontaktních údajů na jeho obchodní oddělení.

Všichni zaregistrovaní uživatele platformy Merkandi se mohou spolehnout na profesionální podporu a pomoc ze strany pracovníků našeho Zákaznického servisu. Každý dotaz tykající se platformy, technické otázky čí jiné problematické věci, se kterými si naší zákazníci dělají starostí, je možno signalizovat na těchto komunikačních kanálech:

  • telefonický>
  • přes Skype>
  • přes e-mail>
  • Chat.

Samozřejmě zázemí Zákaznického servisu je připravené v rámci každé jazykové verze naších stránek. Naši specialisté jsou Vám k dispozici od pondělí do pátku od 7:30 do 15:30 (CET).

Naší snahou je aby odpovídat na maile v nejkratší možné době. Dotazy zaslané po pracovní době nebo v dni volné většinou odpovídáme v první následující pracovní den.

Jen prosíme aby mít na pamětí, že my jsme přece také lidé a občas vybíráme dovolenou. V takových případech obdržíte automatickou odpověď, ve které najdete kdy zodpovědný za danou jazykovou verzí pracovník bude opět k dispozicí. Můžete nás také kontaktovat v jiném jazyku.

V rámci možnosti se také snažíme kontaktovat zákazníky, kterým se podařilo k nám dovolat.

Po každé, když se vyskytují jakékoliv výpadky či odstávky ve fungováni servisu, taková informace včetně důvodu a doby trvání, je z předstihem vložena na podstránce Kontakt, pro každou jazykovou verzí.

Každý uživatel STANDARD má možnost přejít na verzí PREMIUM kdykoliv po dobu trvání předplatného.

 

Postup provedení změny na vyšší typ účtu (ze STANDARD na PREMIUM):

 1. pro změnu na vyšší typ účtu je třeba mít účet Standard;

 2. pak je třeba se k účtu přihlásit;

 3. na hlavní stránce panelu uživatele klikněte na možnost  “Změnit typ účtu”;

 4. objeví se podrobností zakázky, které je třeba potvrdit;

 5. po potvrzení, budete odkázaní na podstránku plateb;>

 6. po provedení a zaúčtovaní platby, typ účtu bude změněny na PREMIUM

V případě problémů z provedením platby kontaktujte náš zákaznicky servis, dostupny v záložce Kontakt.

Každý uživatel za zakoupení předplatného na platformě Merkandi obdrží fakturu. Je ovšem důležité, že originální doklad bude aktivovan po zaúčtovaní platby. Pokud účet byl aktivován na základě zaslaného potvrzení platby, originální faktura může byt vystavena až po 1 - 2 dnech.

Faktury vystavujeme ve formě elektronické. Pokud ovšem potřebujete fakturu v vytištěné podobě, kontaktuje zákaznicky servis a my Vám zašleme fakturu na uvedenou Vámi adresu.>

Speciální zóna je místem vyhrazeným pro nejaktivnější uživatele, kteří očekávávají ještě víc a hledají jen nejlepší nabídky. Uživatelé zde najdou speciálně vytříděné nabídky, které nemohou být zpřístupněny veřejnosti z následujících důvodů:

  • smlouva s výrobcem zakazuje zpřístupnění nabídek pro širokou veřejnost;
  • jedná se o zboží s omezení prodeje v některých zemích;
  • cena zboží nesmí být zpřístupněná pro širokou veřejnost;
  • výrobek je značkový, ale jeho další distribuce podléhá omezením.

Výše uvedené omezení jsou nejčastěji ukládány samotnými značkami, výrobci nebo distributory, proto výrobky, které podléhají nějakým omezením prodeje, nemohou být nabízeny na veřejných prodejních kanálech. V Merkandi jsme si vědomi teto zvláštností velkoobchodního trhu, a proto jsme se rozhodli jít naproti potřebám uživatelů a vytvořili jsme uzavřenou speciální zónu.

Kupující, kteří mají zájem o nabídky tohoto typu, mohou zakoupit přístup ke speciální zóně ze svého panelu uživatele. Po zakoupení přístupu může uživatel zobrazit speciální nabídky z hlavní stránky a také z jednotlivých kategorií. Přístup ke speciální zóně je platný po dobu 12 měsíců ode dne nákupu a je přísně spjat s platností účtu.

Prodejci, kteří vlastní zboží, již splňuje alespoň jednu z výše uvedených podmínek, mohou své nabídky zveřejnit ve Speciální zóně zaškrtnutím políčka "Nabídka viditelná výhradně pro držitelé přístupu k uzavřené zóně." ve formuláři nabídky. Taková nabídka bude zobrazena pouze uživatelům, kteří si zakoupili přístup ke Speciální zóně. Přidávání nabídek do speciální zóny nevyžaduje přístup k teto zoně, s tím, že se nabídky zobrazí pouze členům Speciální zóny.

Speciální zóna je inovativní funkčnost platformy Merkandi jak pro kupující, tak pro prodejce. Kupující mají přístup k jedinečným nabídkám, které nejsou zveřejňovány na jiných webových stránkách čí portálech, a prodejci mají možnost prezentovat zboží, na které se vztahují omezení prodeje, a pro které hledají odběratele.

Speciální zóna je proto dokonalým doplněním databázi nabídek zboží, které vzhledem k omezením prodeje nelze prezentovat na všeobecně dostupných stránkách velkoobchodní platformy.

Komentáře na platformě vystavuji  prodejcům kupující. V závislosti na typu a počtu, komentáře mohou budit důvěru ve Vaše podnikání a zvýšit prodej nebo naopak odradit potenciální zákazníky. Jak systém komentářů Merkandi funguje? Níže naleznete praktické tipy.

Jak funguji komentáře na Merkandi?

Každý kupující má právo vydat jeden komentář k jedné transakci uskutečněné do 2 měsíců od data vystavení faktury. Komentář může být  - pozitivní, neutrální nebo negativní. V případě prvních dvou je zveřejnění okamžité a velkoobchodník obdrží oznámení o novém komentáři zveřejněném na jeho profilu. V případě negativního – komentář jde přes nás tým. Pokud je správně formulován, přesune se do fronty očekávajících k publikací a prodejci bude zasláno systémové oznámení. Každý velkoobchodník má od té doby 7 dní na to, aby měl šanci vyřešit záležitost s kupujícím nebo nám oznámit, že transakce neproběhla. Pokud během této doby kupující nahlásí storno komentáře nebo nebudeme schopni získat důkazy o transakci po nahlášení její absence velkoobchodníkem - odstraníme komentář a informujeme obě strany. V opačném případě bude zveřejněn po 7 dnech a velkoobchodník obdrží oznámení.

 
Druhým elementem systému komentářů je hodnocení prodejce ze 4 kategorií:
- shoda výrobku s popisem
- kontakt s prodejcem
- dodací lhůta
- náklady na dopravu
Každá z těchto kategorií může být hodnocena od 1 do 5 hvězdiček. Průměr všech hodnocení se pak zobrazí v profilu prodávajícího.
 

Mohu ze svého profilu odstranit negativní komentář?
Každý komentář může být odstraněn, pokud nám kupující nahlásí, že spor byl pozitivně uzavřen a   kupující s prodejcem se shodli na řešení. V odůvodněných případech odstraníme komentář, když se ukáže, že k transakci nedošlo. V ostatních případech se neúčastníme sporů již jsou předmětem komentářů. Každý kupující má možnost zanechat negativní komentář a velkoobchodník, kromě opodstatněných výjimek, nemá právo požadovat o odstranění  komentáře.

Dobré jméno v podnikání a vyhýbání se negativním komentářům
Negativní komentáře mají nepochybně negativní dopad na prodej a důvěru zákazníků. Doporučujeme proto každému velkoobchodníkovi získávat pozitivní komentáře od prvního dne. Existuje několik důvodů proč stoji za to se snažit:
- pozitivní komentáře zvyšují důvěryhodnost prodejce
- i když obdržíte negativní komentář, pozitivní komentáře snižují jeho sílu a umožňují Vám udržet si dobrou pověst na vysoké úrovni
- velké množství pozitivních komentářů generuje vyšší tržby


Jak povzbudit kupující, aby zanechávali komentáře?
Obvykle není třeba nikoho povzbuzovat, aby zveřejňoval negativní komentář, zatímco v případě pozitivních zkušeností často kupující není ochoten se podělit o svůj názor. Doporučujeme proto několik tipů pro získávání pozitivních názorů:
- sleva pří další objednávce / objednávkách 
- pozornost ve formě dárku přidaného do objednávky
- nabídka kvalitnějšího zboží jako náhrada za už vystavený negativní komentář.

Co dělat, když kupující zveřejnil nespravedlivý komentář?
Pokud je komentář z nějakého důvodu nespravedlivý a nepravdivý, má každý prodávající příležitost odpovědět na něj. V takové situaci se také objeví odpověď pod komentářem, který umožní potenciálním kupujícím poznát názor obou stran na transakci a dá příležitost se bránit proti nepoctivým kupujícím. Je ještě jedna důležitá věc, která stojí za zmínku. Merkandi je platforma založená v mnoha různých zemích a v mnoha jazycích. Pokud obdržíte komentář, bez ohledu na jazyk jeho zveřejnění, naši odborníci jej přeloží do všech ostatních dostupných jazyků. Tímto způsobem jestliže získáté pozitivní  hodnocené, bude ono dostupné  ve všech verzích. Stejná situace je samozřejmě i u negativních a neutrálních komentářů. Doporučujeme všem, aby používali systém komentářů k odměňování velkoobchodníků za profesionálně prováděné transakce a aby varovali ostatní před nepoctivými dodavateli. Komentáře i hodnocení prodeje v případě dohody se zákazníkem vždy přinášejí pozitivní výsledky pro obě strany transakce.


Byl jsem podveden, mohu udělat něco jiného než napsat negativní komentář?
Díky tomu, že ověřujeme své prodejce, ověřujeme pravost zboží a umožňujeme uživatelům zveřejňovat komentáře, výrazně zvyšujeme bezpečnost transakcí na naší platformě. Existují však situace, kdy prodejci nedodržují smluvní podmínky z různých důvodů. V tomto případě je prvním krokem, který by měl kupující učinit, zveřejnění negativního komentáře v profilu prodávajícího - obvykle to stačí k úspěšnému dokončení transakce.

Pokud komentář nepřinesl očekávaný výsledek, měl by kupující záležitost nahlásit na místní policejní stanici. Stojí za to mít sadu dokumentů potvrzujících všechny fáze transakce. Další informace k tomuto tématu naleznete v naší příručce kde najdete tipy pro dobré obchodování.

Vzhledem k tomu, že nezprostředkováváme transakce mezi uživateli, a neučastníme se sporů, veškerá opatření z naší strany mohou být zahajený až po obdržení potvrzení o podání oznámení policii. O takové oznámení můžete požadat při hlášení událostí na policii.

 
Ano, i fyzické osoby si mohou na Merkandi založit účet aby nakupovat. Je třeba mít však na paměti, že malá část našich velkoobchodníků prodává zboží pouze firmám. Pokud budete mít zájem také o prodej, bude to možné pouze jako firma.

Před zveřejněním svých nabídek se každý velkoobchodník musí podrobit procesu ověření. Cílem takového ověření je zvýšit Vaši bezpečnost během transakcí. Kromě toho také ověřujeme nabídky značkových produktů, abychom potvrdili pravost a původ takového zboží.

Svět směřuje k stále větší digitalizaci. Jak postupuje, objevuje se stále více hrozeb. Jednou z nejčastějších hrozeb je phishing.

Co je to phishing?
Je to pokus o vykradení dat vydáváním za jinou osobu, společnost nebo instituci. Zde je několik příkladů, jak podvody fungují:
 
  • Phishing přihlašovacích údajů prostřednictvím falešné webové stránky - zločinci si vytvoří identickou kopii webové stránky, ale na jiné internetové adrese. Poté odesílají maily, kde se vydávají za jiné zákazníky nebo společnost samotnou se žádostí o přihlášení / zobrazení konkrétní nabídky. V takových případech buďte ostražití. Nejjednodušší způsob, jak tomu zabránit, je při přihlášení se podívat na adresní řádek. Pokud se liší od merkandi.cz nebo jiné z domén merkandi, měli byste se zdržet přihlášení, navštívit web Merkandi a okamžitě ohlásit takovou situaci zákaznickému servisu. Za zmínku také stojí, že zločinci často používají různé typy triků, aby se doména podobala původní. Příklady: Merkondi.cz nebo merkandi.pl.nazevdomeny.com. V prvním případě vidíme v názvu překlep, který je snadno přehlédnut, zatímco ve druhém subdoména, která je identická s doménou, ale není Merkandi doménou.
  • Phishing e-mailem - zločinci odesílají poštu z domény podobající se té originální, požadují přihlašovací heslo, odeslání dokladů, atd. Zároveň se starají o podrobnosti - odesílají šablony zpráv, které skutečně využívá daný servis, často spolu s podpisem agentů zákaznického servisu. Před odpovědí na e-mail vyžadující citlivá data vždy zkontrolujte, kdo je odesílatelem - všichni naši agenti používají pouze adresy v doméně merkandi - jmé[email protected]

Toto jsou jen dva příklady nejpopulárnějších útoků. Určitě jich je více a každá z nich může mít své vlastní odrůdy, které závisí pouze na kreativitě a mazanosti zločinců.

Vzhledem k vyvíjejícím se hrozbám jsme se rozhodli použít proaktivní řešení ve formě povinného dvoufázového přihlašování k účtu. Při pokusu o přihlášení budete po zadání přihlašovacího jména a hesla požádáni o aktivační kód, který bude zaslán na Vaši e-mailovou adresu. Tímto způsobem, i když ztratíte přihlašovací údaje, se zločince nebude moci přihlásit ke Vašemu účtu.

Potřebuji to? Na mém účtu na Merkandi není nic zajímavého

Mnoho lidí si mylně myslí, že zločinci nebudou mít o obsah Vašeho účtu zájem. To neplatí ze dvou důvodů:

  1. Pokud jste prodejce, může Váš účet obsahovat citlivá data, jako jsou údaje o zákaznících a transakcích. Tato data může zločince použít k vytvoření dalšího útoku nebo vydírání. Je třeba si uvědomit, že příslušná ustanovení GDPR také ukládají každému podnikateli povinnost údaje zabezpečit nejlepším možným způsobem.
  2. Váš účet lze použít ke koordinaci útoků na jiné lidi. Zločinec z Vašeho účtu může Vaším klientům zasílat zprávy Vaším zákazníků aby se vydávat za Vás. Tímto způsobem může například zveřejňovat nabídky a poté požádat zúčastněné strany, aby zaplatili za objednávku na účet, který poskytl. Přestože lidi tímto způsobem nepodvádíte přímo Vy, Vaše společnost ztrácí dobré jméno a může to i způsobit problémy se zákonem, protože dokud není záležitost objasněna, jste považován jako osoba, která vydírá peníze od zákazníků.
Moje údaje byly vykradený, co dělat?
Okamžitě nahlásit záležitost zákaznickému servisu Merkandi, změnit heslo k účtu na Merkandi a ujistit se, že nikdo nezměnil Vaši e-mailovou adresu v nastavení účtu. Pokud používáte to stejné heslo k přihlášení do Merkandi a také na jiných místech - změňte jej také na ostatních místech.
 
Důležitá poznámka
Dvoufázové přihlašování nechrání, je to dodatečné zabezpečení, které zvyšuje ochranu, ale nezaručuje 100% zabezpečení. Ztěžuje zhackování Vašeho účtu a přihlašovaní pomoci odcizených údajů, existují však i metody phishingu, při nichž je potvrzovací kód také podvodně zobrazen, takže byste měli i nadále kontrolovat na webech, na kterých se přihlašujete, možné podvody typu phishing.
 

Tým Merkandi neustále pracuje na zabezpečení dat a uživatelských účtů zavaděním nových funkcí.

Poskytování zákaznických služeb na vysoké úrovní patři mezí základní povinností obchodníka, který stojí o prodej svých výrobků a navázaní kvalitních obchodních vztahů. Jednou z nejčastějších chyb ve velkoobchodní oblastí je zanedbávání reakce na zprávy od kupujících / prodejců. Merkandi je mezinárodní platformou, na které klademe velký důraz na řádný kontakt a obchodní vztahy mezi uživateli. V zájmu zajištění vysoké úrovně služeb se mimo jiné staráme o ukazatele a statistiky odpovědi na zprávy. Pokud tedy mate ve svém uživatelském panelu nepřečtené a nezodpovězené zprávy, můžete od nás dostávat oznámení.

Proč to děláme?

  • Abychom Vás upozornili na nepřečtené zprávy - někdy se stane, že zprávy skončí v nevyžádané poště jako spam, a tímto jsou přehlédnuty. Staráme se o to, aby Vám žádná zpráva neunikla.
  • Abychom Vás poučili o dobrých obchodních praktikách - mnoho lidí si neuvědomuje, že nereagování na zprávy může mít negativní dopad na jejich podnikání. Snažíme se vysvětlit, proč je odpověď na zprávy tak důležitá.
  • Aby podpořit Váš prodej - pokud dnes neodpovíte, uživatel nemusí mít o Vaši nabídku zájem za týden. Chcete-li maximalizovat prodej, musíte každého obsloužit.
Proč je to důležité?
Představte si, že provozujete obchod. Váš obchod navštívil zákazník a položil otázku. V kolika případech jste narazili na situaci, kdy prodavač předstírá, že nevidí zákazníka? S takovou situací jsme se nesetkali, tak proč by se to mělo lišit v obchodovaní přes internet? Jak jsme již dřív zmínili, pokud zákazník dnes nedostane odpověď, pak příště nemusí napsat vůbec. Proto je lepší odpovědět alespoň „Nemám zájem“, „Ne, děkuji“ atd., než nic napsat. Taková krátká informace Vám zabere několik vteřin, ale neodradí zákazníka tak, jako absence odpovědi.
 
Můžeme požadovat odpověď?
Nemůžeme, protože naším cílem je informovat uživatele a zvýšit míru odezvy. Nemůžeme Vás však nutit, abyste odpověděli, ale vždy Vás budeme kontaktovat pro nezodpovězené zprávy. Pokud od Vás nedostaneme odpověď, vyzveme Vás, abyste nás kontaktovali. Pokud do dvou týdnů nedostaneme žádnou odpověď, vyhrazujeme si právo deaktivovat možnost prodejce ve Vašem účtu.
Hrozby v internetu jsou stále běžnější a podvody typu phishing jsou stálé rafinovanější. Můžete si však výrazně zvednout bezpečnost v síti pomocí několika základních opatření:
 
  • Merkandi nikdy nepožaduje heslo k uživatelskému účtu ani jiná hesla k poště e-mail čí jiným službám;
  • Vždy se ujistěte, že se přihlašujete do domény merkandi (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr) a že přihlašovací stránka je zabezpečena certifikátem;
  • Vždy zkontrolujte, že zpráva, kterou jste dostali, byla odeslána ze správné merkandi domény (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr atd.). Nikdy neposíláme zprávy z jiných adres;
  • V případě pochybností o pravosti přijaté zprávy kontaktujte neprodleně naši zákaznickou kancelář. Pokud je to možné, zašlete nám přijatou zprávu na [email protected] k ověření.
  • Jestli jste se stali obětí phishingu, okamžitě to nahlaste našemu týmu.
 
Co je to phishing a jak  funguje?
Phishing je pokus o vykradení údajů, při kterém zločinec vydává za společnost nebo jinou osobu. V takových situacích odeslané zprávy obvykle obsahují informace o blokování účtu, deaktivaci některých funkcí, nezaplacení objednávky atd. a odkaz k provedení dané akce. Tento odkaz obvykle vede na stránku, která je identická s originálem, ale ve skutečnosti je to pouze její kopie na úplně jiné adrese. Tento web obvykle vyžaduje, abychom se přihlásili čím si ukládá naše přihlašovací údaje. Příklad takové stránky je níže:
 
 
Jak tomu zabránit?
Zkontrolujte doménu. Pokud se doména liší od domén merkandi (merkandi.pl, merkandi.com, merkandi.fr, merkandi.com, merkandi.cz atd.), Nepřihlašujte se!
Zkontrolujte, zda je připojení na webu šifrované - na levé straně adresy by měl být visací zámek s platným certifikátem. Pokud Váš prohlížeč informuje, že web není bezpečný - nepřihlašujte se!
 
 
Co dělat když už jste poskytli přihlašovací údaje na falešném webu?
 
  • Okamžitě informujte náš zákaznický servis s prosbou o pomoc. Zároveň doporučujeme provést následující akci:
  • Změňte heslo na svém účtu Merkandi.
  • Pokud jste stejné heslo použili na jiných portálech nebo na webových stránkách, doporučujeme jej také změnit.
  • Proveďte odhlášení ze všech ostatních webových relací na jiných zařízeních.

Pro zajištění co nejširšího dosahu nabídek a tímto zvýšení počtu potenciálních zákazníků jsou všechny nabídky zveřejněné na Merkandi automaticky přeloženy. Princip fungování je jednoduchý - při zveřejnění nabídky vyplní prodávající jazyk / jazyky které ovládá, zatímco u všech ostatních jazyků budou překlady doplněný automaticky do 24 hodin.

 

Odhlášení z automatických překladů

Tuto funkci jsme zavedli kvůli mnoha požadavkům a dotazům od naších uživatelů. Proto, pokud jste prodejcem na Merkandi a z jakéhokoli důvodu nechcete, aby vaše nabídky byly automaticky zveřejňovány v jiných jazycích, jednoduše kontaktujte naše oddělení zákaznických služeb a deaktivujte možnost automatického překladu nabídek. Pokud se však jedná pouze o jednu nabídku, stačí v seznamu nabídek vybrat možnost uprav a odstranit název, popis a klíčová slova v jazyku, který chcete zrušit. Po uložení změn bude automatický překlad odstraněn.

 

Výhody automatických překladů nabídek

Postupem času se obchodování stává snadnějším. Obchod s jinými zeměmi, zejména v rámci Evropské unie, se stal velmi jednoduchým. Chceme takto podpořit jak kupující, kteří mají zájem o zboží bez ohledu na zemi původu, tak také prodávající, kteří hledají nové trhy pro prodej. Proto aby oslovit zákazníky a velkoobchody z celého světa vytvořili jsme funkci automatického překladu nabídek. Nabídky jsou přeloženy pomocí nástrojů, jako jsou Google Translate, Yandex a DeepL, aby zajistit jak nejlepší kvalitu a výsledky.

 

Potřebujete pomoct?

Přihlaste se k odběru BEZPLATNÉHO newsletteru – zůstaňte v obraze!

Nenechte si ujít denní informace o nových produktech a novinkách na Merkandi. Chcete-li začít, získejte při registraci slevový kód.